Update Sport:80 en vaak gestelde vragen

- Versie donderdag 11 september 2025

Beste leden,

We zijn ruim een week live en een groot deel van jullie heeft al ingelogd op het nieuwe ledenplatform Sport:80. Dit waarderen wij en helpt ons in de verdere ontwikkeling van het platform. Enkele inzichten in onvolkomenheden en vaker gestelde vragen delen wij met jullie. In dit bericht houden we jullie de komende periode op de hoogte.

Wanneer enkele problemen zijn verholpen en er meer functies beschikbaar zijn, dan zullen wij een handleiding en/of instructievideo delen. Bij voldoende animo kunnen wij ook een online informatieavond organiseren. Kijk in de tussentijd op Sport:80 Knowledge Base.

Dit wordt momenteel gebouwd / verbeterd:

  • Uitbreiding betaalmogelijkheden. Nu is enkel creditcard en factuur mogelijk maar dit moeten meer opties zijn, zie ook de veel gestelde vragen. Dit item heeft hoge prioriteit.
  • E-passes worden aangemaakt. Als lid kan je een QR-code tonen, wanneer die wordt gescand krijgt de scanner jouw digitale ledenpas te zien. Voor licenties worden aparte digitale passen ontwikkeld, hierop staan ook de behaalde opleidingen.
  • Betere vertalingen van het Engels naar het Nederlands.
  • Registratie van de VOG’s.

Vaak gestelde vragen

Toegang

Q – De activatiecode is verlopen, hoe kan ik nu voor de eerste keer inloggen?

A – Je kan altijd de optie ‘wachtwoord vergeten’ gebruiken. Controleer ook je spamfolder.

Q – Ik ben lid maar heb geen e-mail gekregen, wat kan ik doen?

A – Controleer eerst je spamfolder. Heb je echt geen uitnodiging ontvangen, dan staat er mogelijk een oud e-mailadres in ons systeem. Neem contact op met het bondsbureau, dan passen wij het voor je aan.

Q – Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kunnen jullie helpen?

A – De Boksbond heeft geen toegang tot wachtwoorden, gebruik de optie ‘wachtwoord vergeten’. Wij kunnen wel andere gegevens voor je aanpassen.

Q – Hoe kan ik als bokscentrum inloggen?

A- Het account dat is ingesteld als contactpersoon kan persoonlijk inloggen, daarna kan je rechtsboven in je scherm wisselen naar jouw rol als contactpersoon.

Je kan ook direct inloggen via onderstaande adressen:

Bokscentrum via https://nederlandseboksbond.sport80.com/public/wizard/a/1452/home en personen via https://nederlandseboksbond.sport80.com/public/wizard/a/1451/home.

Wijzigingen

Q – Behoud ik mijn oude lidnummer?

A – Door de migratie naar Sport:80 heeft ieder lid een nieuw lidnummer ontvangen. Dit lidnummer kun je terugvinden op jouw profielpagina bij ‘extra informatie’
Voor de wedstrijdboksers met een wedstrijdboekje kan het lidnummer binnenin het boekje dus afwijken van het lidnummer dat in Sport:80 staat of dat op de licentieverlenging staat. Dit vormt geen probleem voor de geldigheid van de licentie.

Juistheid en volledigheid informatie

Q - De ingangsdatum van mijn lidmaatschap is niet correct, ik ben al langer lid.

A – Wij hebben de gegevens uit het vorige systeem, FMS (FinanceMatters) overgenomen. Mogelijk is jouw lidmaatschap in het verleden onderbroken geweest en mist historie. Uiteraard kan er ook wat fout staan. Als jij kan aantonen dat je al langer lid bent dan passen wij het graag voor je aan.

Q - De datum van het behalen van opleidingen is niet correct weergegeven.

A – Dit klopt. Wij hebben deze gegevens niet in ons systeem en daarom alles ingevoerd als behaald per 1 januari 2025. Bij opleidingen die vanaf heden worden afgerond zal wel de exacte datum in het systeem komen.

Q – Mijn opleidingen zijn niet volledig weergegeven.

A – Neem contact op met het bondsbureau, dan controleren wij het voor je. Mogelijk is er iets fout gegaan en dan herstellen wij dit. Mocht er toch iets ontbreken wat ons eerder niet bekend was dan voegen wij dit toe. Hiervoor zullen wij een bewijsstuk vragen. Op dit moment voegen wij alleen diploma’s toe van opleidingen van de Boksbond zelf en eerder behaalde diploma’s van de IBA.

Q - Club: ik mis leden in mijn overzicht, of persoon: mijn club is niet ingevuld.

A – Recreanten staan niet in het systeem, alleen persoonlijke leden. Leden worden alleen bij de club getoond als zij hun relatie met de betreffende club hebben ingevuld. Dit vullen zij in bij de informatie bij het lidmaatschap.

Gebruik

Q - Wat zijn de betaalmogelijkheden?

A - Je kan betalen met creditcard. Betalen via iDeal is op korte termijn mogelijk. Je kan kiezen voor factuur en de betaling zelf overmaken. Ook Apple en Google Pay behoren tot de opties. Deze worden alleen getoond als je Safari resp. Chrome gebruikt als browser en de optie hebt ingesteld in je Apple of Google account.

Q – Ik kan geen licentie aanvragen
A – Zonder geldig lidmaatschap is het niet mogelijk om een licentie aan te vragen. Je dient dus eerst een lidmaatschap aan te vragen en deze te hebben betaald, voordat je een licentie kunt aanvragen. Bovendien kun je dan alleen die licenties aanvragen, waarvoor jij op basis van leeftijd of kwalificatie in aanmerking komt.

Q – Krijg ik nu ook weer korting op mijn wedstrijdlicentie als ik halverwege het jaar mijn licentie verleng?
A – Voor zowel het lidmaatschap als de licenties geldt voortaan een geldigheidsperiode van 12 maanden in plaats van een volledige kalenderjaar. Dit betekent dat jouw lidmaatschap en licentie altijd 12 volledige maanden geldig zijn, ingaande vanaf de datum van betaling. Hiermee is de kortingsregeling komen te vervallen.

Q – Ik word dit jaar een elite bokser, maar ik heb betaald voor een licentie jeugdbokser.

A – Dit is geen probleem. Je betaalt het tarief dat geldt op basis van jouw leeftijd op het moment van aanvragen. Na jouw verjaardag blijft jouw licentie geldig. Bij de volgende verlenging kan je alleen de licentie elite bokser aanvragen.

Q – Wat kan je met ‘rewards’ in het menu?

A – Dit betreft het ‘membership reward program’. Hiermee kan je bij verschillende partijen, naast de partners die de Boksbond al heeft, met korting kopen.